Ismerjen meg minket!

“Cégünk vállalja ipari és egyéb takarítási feladatok végrehajtását, üzemek, raktárak, csarnokok, irodák és telephelyek esetén egyaránt.

Fiatalos lendület, ragyogó minőség és a legújabb eszközök, melyek garantáják, hogy folyamatos minőségi munkát tudunk biztosítani.

Nagyon gyors a reagálásunk mindenre, a visszajelzések alapján leginkább ezért szeretnek minket. Azok, akik megbíznak, nem csak egy takarítócéget kapnak, hanem egy „mindenest” – a szó legjobb értelmében.

A takarítás az alap, de megoldottunk már zöldterület-kezelést, aszfaltozást, burkolást, javítottunk hídmérleget, szereltünk konyhabútort, amikor ekkora a versenyhelyzet, ezek lehetnek azok a plusz „problémamegoldások” amik nyerő helyzetben tudnak tartani minket!”

Bakos Tamás
tulajdonos

Referenciáink

Ami nem öl meg az megerősít…

Bakos Tamás - CleanWix Kft.Üzletember Magazin

Mit jelent ez a gyakorlatban, amikor az élet a legnagyobb tanítómester…? Bakos Tamással arról beszélgettem, hogyan lesz egy 32 éves fiatalemberből egy megfontolt, célok és stratégia mentén haladó, sikeres vállalkozó; egy biztos: a rögös útnak is vannak előnyei, csak meg kell látni azokat.

Fiatal korod ellenére azt látom, több fronton is fejleszted és építed magad, a vállalkozásodat. Nem ez az általános manapság, mindig ennyire tudatos voltál?

 

Nem mondanám. A tanulópénz nálam sem maradt el, de kezdjük mindjárt az elején… A családunk 4 sportruházati üzletet és egy nagykereskedést üzemeltet, így számomra egyértelmű volt, hogy a suli befejezése után majd valamelyikben kisfőnökként fogok dolgozni. Nos, ezt nem mindenki gondolta így. Édesanyám – most már rendkívül hálás vagyok neki, de – a kezdet kezdetén azt tanácsolta, álljak saját lábra, és ha kell, segít. De ne azt folytassam, amit ők már hosszú évek alatt létrehoztak, próbáljam ki magam több területen és találjam ki, mit is szeretnék valójában csinálni. Mondanom sem kell, azért 18 évesen nem ezt akartam hallani…

Akkor hirtelen mély víz… Egyből tudtad, mivel szeretnél foglalkozni?

Fogalmam sem volt, két dolgot tudtam, az értékesítés és a hölgyek közel állnak a szívemhez… Ugye, ebben a korban túltengenek benned a feromonok, és egy ilyen túlfűtött napon úgy döntöttem, fehérnemű-boltot fogok nyitni – én kerestem a kapcsolatot a hölgyek felé, ők pedig a fehérneműk és a fürdőruhák felé. Win-win, mindenki csak nyerhet… Az első év nagyon jó volt, mondhatnám, maga volt a Kánaán. A környékbeli strandokon lévő lányok 90%-a az én bikinimben sütkérezett, fantasztikus érzés volt. Irdatlan pénzt kerestem, és persze irdatlan pénzt költöttem is, aminek az lett a következménye, hogy a pénzszóráshoz hozzászoktam, a vállalkozás nyereséges működtetéséről viszont fogalmam sem volt. Ez nevezném az első leckének.

Nem féltél attól, hogy mi lesz majd holnap? Mi lesz, ha egyszer elfogynak a készletek?

20 évesen az ember a mának él, ritkán gondolkozik előre. Persze nem túl bonyolult kitalálni, hogy amikor az 5 milliós árukészletből csak másfél milliós marad, azért, mert a többit feléltem, akkor egy gyors számvetésből kiderült: nem ez lesz életem vállalkozása. Visszaléptem kettőt, és elkezdtem besegíteni – természetesen alkalmazottként – a családi vállalkozásba. Öcsémmel egész Magyarország területén elkezdtük teríteni a sajátmárkás sportruhákat, reggeltől estig. Kopogtattunk üzletről üzletre, nulla értékesítési tapasztalattal; a termék vagy eladta magát, vagy nem. A mai fejemmel ezt már teljesen máshogy csinálnám, de kellett ez a tanulófázis, második lecke is ahhoz, hogy ma itt üljek, és veled beszélgessek.

Úgy érzem, itt még a „leckéknek” nem értünk a végére. Mi jött ezután?

Édesanyám nagy tanító, simán megtehette volna, hogy betesz valamelyik családi vállalkozásba kisfőnöknek, de továbbra sem ezt tette. Ha valami csak úgy az öledbe pottyan, az egy idő után természetes lesz és nem becsülöd meg, azt gondolod, neked ez jár… De gyorsan változik a felfogásod. Amikor reggel hatkor jön érted a munkásautó, és egész nap segédmunkásként dolgozol, gyorsan átértékelődnek a dolgok a fejedben. Ugyanis Édesanyám azt találta ki, hogy 1 évre menjünk el a testvéremmel burkolni, csempézni, vakolni, szigetelni… És még sorolhatnám. A heti fizetésem 34.650 Ft volt. Napi 12 óra fizikai munkát végeztem télben, fagyban és a legnagyobb hőségben egyaránt. 24 évesen már teljesen más értéke lett a pénznek. Tudtam, miért kell ezt csinálnom, és megszakíthatatlan voltam, nem akartam egy pillanatra sem anyuci elkényeztetett kisfia lenni. Ennek a felfogásnak is köszönhetem, hogy ma már tudok az élethez férfiként állni és nem ijedek meg egy kis fizikai munkától.

Úgy látom, egy nagyon komoly fejlődésen mentél át elég fiatalon. Hogy élted ezt meg?

18 éves koromtól 28 éves koromig rengeteg mindent kipróbáltam, és mindenből tanultam valamit, aminek köszönhetően lassan azt mondhatom, hogy benőtt a fejem lágya. Tudom, mit és hogyan szeretnék csinálni, de kellett ez a 10 év, minden nehézségével és buktatójával, hogy el tudjam kezdeni értékelni azt, amim van, azt, aki vagyok. Az elmúlt 4 év kőkemény tanulással és önfejlesztéssel telt.

Tulajdonképpen 10 évig tapasztalatokat gyűjtöttél, megtanultad, hogyan kell jól, és láttad, hogyan kell rosszul csinálni. Hogyan jutottál el a mostani vállalkozásodhoz?

 

Kereslet–kínálat alapon. Egy nagy piliscsabai cég nem volt elégedett a takarítással, és szerettek volna megbízni valakit, aki megbízható és minőségi munkát végez. Utánajártam, mire is lenne szükség, milyen gépekre, mekkora személyzetre, hogy el tudjam vállalni a munkát, és jelentkeztem… Referencia híján kértek egy referenciatakarítást, ahol személyesen felügyeltem a folyamatokat. Ez olyan jól sikerült, hogy a korábbi takarítócéget lecserélték a miénkre. A megrendelő ragaszkodott ahhoz, hogy ott legyek, és én felügyeljem a folyamatok zökkenőmentes lebonyolítását. Így újra – de most már tanulva a korábbi hibákból – elkezdtem működtetni a saját vállalkozásomat. Mindent olyan lelkiismeretesen és precízen csináltunk meg, hogy egyre több megrendelés érkezett. 3 évig alvállalkozóként dolgoztunk a Fővárosi Főpolgármesteri Hivatalnak. Ezek leginkább kivitelezés utáni takarítások voltak, egyre több és több. A céggel együtt fejlődtem én is, és jutottam el arra a szintre, hogy ma már tudatosan, lépésről lépésre építem fel a cégemet.

Jól gondolom, hogy jókor, jó helyen voltál, és megragadtad a lehetőséget?

Igen, megtanultam a leckét, nem rettentem meg a munkától, legyen az fizikai vagy szellemi. Így szinte egyik napról a másikra tízszerezte meg magát a cég. Most azon dolgozom, hogy utolérjem ezt a fejlődést. Szeretném tudatosabban és strukturáltabban összerakni a feladataimat. Arra törekszem, hogy az idei évben elérjük a 20 fős létszámot.

takarítás

Segíts nekem megérteni, ez most ipari – építkezés utáni – pipere, vagy hoteltakarítás?

Az elmúlt években elvállaltam mindent, hiszen igyekeztem belőni a cég profilját. Ma azt látom, hogy az ipari takarítás az, amivel hosszú távon foglalkozni szeretnék: kiszámítható, napi rendszerességű és jól ellenőrizhető. Az alkalmi takarításokkal nagyon sok negatív tapasztalatom volt, így azokat egyre inkább szeretném megszüntetni, és a fókuszt 100%-ban az ipar felé fordítani.

Hiszek abban, hogy már minimális figyelmességgel is bármit el lehet érni…

A piacon rengeteg takarítócég van. Mit gondolsz, miért szeretnek veletek dolgozni a partnereitek?

Nagyon gyors a reagálásunk mindenre, a visszajelzések alapján leginkább ezért szeretnek minket. Azok, akik megbíznak, nem csak egy takarítócéget kapnak, hanem egy „mindenest” – a szó legjobb értelmében. A takarítás mellett megoldottunk már zöldterület-kezelést, aszfaltozást, burkolást, hídmérleget javítottunk, konyhabútort szereltünk – ami tudom, hogy normál esetben nem tartozna ránk, de amikor ekkora a versenyhelyzet, akkor azt gondolom, ezek a plusz „problémamegoldások” tarthatnak nyerő helyzetben minket!

Akkor, ha jól értem, a takarítás mellett az állandó figyelem és problémamegoldás az, amit kapnak a megrendelőid?

Igen, ez pontosan így van. Bár takarításról beszélünk, de sokszor úgy érzem, hogy nem az lesz a döntő, sokkal inkább az emberi kapcsolatok, a hozzáállás, a rugalmasság – és nem csak a megrendelő részéről, hanem az alkalmazottak oldaláról egyaránt. Hiszek abban, hogy már minimális figyelmességgel is bármit el lehet érni… Ez az, ami a legnagyobb versenyelőny lehet ma a piacon. Ha a kifogástalan munkád mellé kedvesség, figyelmesség is társul, akkor nincs az a konkurencia, aki le tudna nyomni a helyedről.

Hogyan tudod garantálni, hogy mindig, mindenhol makulátlan lesz a tisztaság?

Hiba mindig lehet, de fontos, hogy észrevegyük és javítsuk azt, amint lehetőségünk van rá. Két évig nagyon aktívan részt vettem a cég mindennapjaiban, csak úgy tudom átlátni és megkövetelni a munkafolyamatokat, ha én is tudom, mi hogy működik. Ültem a gépeken, rengeteget éjszakáztam, azért, hogy minden állomás, ahol takarítunk, tényleg kifogástalan állapotba kerüljön. Álltam létrán, törölgettem lámpákat, és tudom, hogy napi nyolc órát takarítani kemény fizikai munka. Nem szeretem, amikor valaki lenézi a takarítókat, mert amit ők végeznek, az bizony nem könnyű feladat.

Hogyan választod ki az embereket?

Az előszűrés nem könnyű, hiszen tudjuk, az új seprű jól seper… De a folyamatos ellenőrzésnek köszönhetően rövid idő alatt kiderül, hogy a megfelelő ember van-e a megfelelő pozícióban. Mindenkinek kell adni esélyt. A felvételizők kapnak próbaidőt, és néhány hét alatt kiderül, hogy egymást kerestük-e vagy sem. Szem előtt tartjuk, hogy nem mindenki jó minden pozícióba, de a próbaidő alatt az is kiderül, hogy a jelölt számára mi a legalkalmasabb feladat. Mindezt persze a legnagyobb kontroll mellett. Hétlépcsős ellenőrzésen megy végig a takarítás minden esetben. Mivel óriási a verseny, nem engedhetjük meg magunknak, hogy „véletlenül”, akárcsak egy fél pókháló is maradjon a sarokban. A takarítás egy olyan feladat, amit csak akkor vesznek észre, ha nem csináltad meg…

Mi az a lokáció, amin belül dolgoztok?

Egyelőre – ez lehet, hogy az én szűklátókörűségem, de – mindenképpen szeretném megőrizni, hogy egy-két óra alatt a helyszínen tudjak lenni, ha szükséges. Ezért Győrtől Budapestig, vagy akár Szombathelyig is bátran el merem vállalni a munkákat, hiszen ez még az a kilométerhatár, ami kontrollálható, nyomon tudom követni a folyamatokat, és a személyes kapcsolattartás sem okoz problémát. Nagyon fontosnak tartom, hogy minden megrendelőmmel személyes, jó kapcsolatot tartsak fenn.

takarítás

Említetted, hogy nagyon tudatosan építed a céget. Mi az idei terved?

Arra hajtok most, hogy minél több, 10 és 40.000 négyzetméter közötti csarnokot tudjunk takarítani. Nyilván nem mondok nemet a nagyobb ipari parkoknak sem, de tudom, hogy az utóbbi nem egy életbiztosítás, bármikor kirúghatják a lábamat… Ha több „kisebb” céggel vagyok szerződésben, akkor sokkal stabilabb lábakon állok, és nyugodtan fókuszálhatok arra, hogyan fejlődjünk tovább, mi legyen a következő lépés. Nagyon fontosnak tartom, hogy minden megrendelőmmel személyes, jó kapcsolatot tartsak fenn.

Ha öt év múlva leülünk beszélgetni, akkor mit fogok hallani, mi a terv? Szerinted hol tart majd a céged?

Ez addig még öt év kőkemény munkát jelent, de szeretném, ha legalább 70 és 100 fő között lenne az alkalmazottak száma, akikkel minden nap azért dolgozunk majd, hogy a takarítás egy mindenki által megbecsült és nélkülözhetetlen feladat legyen. Emellett nagy vágyam, hogy ingatlanbefektetésekkel is foglalkozzak, és persze az sem lenne baj, ha ennek az irodámnak az alján helyet kapna egy teremgarázs, azzal a 3-4 autóval, ami már régóta dédelgetett álmom… Tudom, hogy kitartó és következetes munkával sikerülni fog!

SZERZŐ: PÉTERVÁRY KATA – Applika System Kft.